Väikese jalajäljega ülesanded

Posted on 08/05/2011

0


Miks on alljärgnevad ülesanded minu arvates väikese jalajäljega? nendes kulutatakse vähe materjali ning kasutatakse käepäraseid vahendeid, need hoiavad kokku mingeid aineid või energiat, aega või materjale; tegevused süvendavad vastutustunnet ja seavad tarbimise ning raiskamise asemel esikohale leidlikkuse, nutikuse, tähelepanelikkuse, aisikliku initsiatiivi, ühiskondliku aktiivsuse ja koostöövõime.
Kõige ilmekamalt annavad Väikese Jalajälje ideed edasi kehakunstiga, eriti jalgadega seotud või teostatavad ülesanded. Proovige kindlasti jäljekunsti, varvastega pintlite hoidmist vmt. Ka sõnamäng “jälgede” teemal annab ideid kunstiks: jäljendite võtmine kipsi või savi, muda või kriidiga; jälgede ajamine, jäljendamine-kopeerimine, jälgimine.

Tee nimekiri oma kolikambrist või kõigist asjadest mis sul on. Pildista asjad üles ja esita teistele slaidishowna.

Kunstiklass sobib erinevate eksperimentide jaoks. Koristajatädi ei julge siin midagi ära visata – mine tea… Näiteks tühjades pudelites saad teha nö. hapnikurikast vett: aseta pudel päikese kätte 24 tunniks ning pane hiljem külmkappi. Pudelitest läbi sillerdav valgus on põnev pildistada ja maalida.

Korralda 10 asja vahetus: kutsu kokku 10 inimest, kellest igaüks võtab kaasa 10 eset, mille üle kaubeldakse seni, kuni kõigil esemetel on uued omanikud

Tee oma riietest, tööpõllest või -kitlist kunstiprojekt. Igas tunnis võib jutustada, kuidas on riietust täiendatud. Tekib Riietuse -päevik. Kaunistamiseks sobivad maast üleskorjatud ja leitud esemed, pisikingitused, suveniirid, ehted, väiksed pliiatsijupid, prossid ja muud pisividinad.

Jäljejälgija. Inimese tekitatud muutuste registreerimine ühes kindlas punktis mingi perioodi jooksul.

Jäljekunst. Kunst ainult oma jalgade tekitatud vagusid ja jälgi kasutades. Heinaringid.

Maailma üks suuremaid prügiliike on tühjad sigaretipakid. Tee neist suitsetamisvastane kunstiteos!

Pea energia-logi http://fp.arizona.edu/khirschboeck/nats101/energy_log.htm

Isikliku CO2 tarbimise vähendamise võimaluse leiad leheküljelt http://www.lickglobalwarming.org/pledge.cfm

Käepaelad erinevate ürituste toetuseks nõuavad vähe materjali, aga nende sõnumit märgatakse. Tee käepaelu prügi vastu või tee hoopis jalapaelu kõigile Väikese Jalajäljega Kunstnikele!

Väikseima jalajälje võistlus. Kellel teie klassist on kõige väiksem jalajälg? Vahendiks liiv /muld, jalg. Jalajälgede abil saab kirjutada sõnumeid, moodustada mustreid, jätta vihjeid maastikumängus jne.

Jälejäljed: mis on kõige jäledamad ja inetumad keskkonnateod sinu kodulinnas

Härra Rämpsu ja Proua Saastaja portreed

Joonista nii kõrge kuhi sõnadest prügi, rämps jmt kui sa arvad, et sinu pere aastas prügimäele juurde kasvatab, asetades iseend kõrvale mõõtkava näitamiseks.

Kasuta kunstitunnis skulptuuride loomiseks teistest klassidest kogutud jääkmaterjale. Näiteks puutööklassist saad saepuru, laaste, kõveraid naelu. Midagi leiab ehk ka võimla mahakantud vahendite hulgast, ja sööklas on tõenäoliselt peotäis väändunud kahvleid….

POPid ja VOCid on püsivad orgaanilised saasteained ja lõhnaained. Keskkonnakahjustajad, mida pole näha, kuid mis meid mõjutavad, võivad kunstitunnis saada näo.

Numbrid piltideks. CO2 õhkupaiskamine on võimalik kontrolli alla saada, kui igaühe ÖJ näitaja pole rohkem kui 1,5 tonni. Sekundis tekib 700 tonni CO2 – 140 olümpiamängude ujumisbasseini. Arvutage välja oma isiklik ÖJ ja kujutage seda mõne olendi või objektina, mis sama palju kaalub.
10 t = 5 elevanti
20 t = 5 vaala
90 t = 6 kaugsõidu-veoautot

Minikunst (nt miniatuursed skulptuurid, mis kulutavad vähe materjali kasvõi luubiga vaadeldavad) või pisiobjektide disain ( a la väärtusetu, kuid asendamatu kirjaklamber). Minikunstile on pühendatud oma postitus http://wp.me/p1fEMA-r

Installatsioon: kunsti-esma-abi-kohver. Millega täidaksid üksikule saarele sattunud kunstniku /disaineri jaoks näiteks kingakarbi? Mis on minimaalne, mida kunstnik vajab ?

Jääk-kunst . Kas sulle pole vahel tundunud, et värvide proovipabr on ilusam kui päris töö? Kasuta proovipabereid teoste loomiseks.

Iseuuenevad asjad. Kuidas luua asju, mis laevad /parandavad end / asenduvad ise?

Ajame disaini jälgi. Milliseid muutusi keskkonnas tõi kaasa auto leiutamine (teedevõrk, liiklusmärgid, saastatus, elustiil jne)
Missugune keskkonna ja käitumise muutus tekitas vajaduse teatud disainiobjekti järele. Koosta multikas arvutis (Windows Movie Maker programm) ja tee esitlus, näidates, mida see leiutis läbi ajaloo keskkonnas ära kaotas, pildile tõi või ümber kujundas. Leida võimalikult palju seoseid keskkonna muutumise ja objektide vahel.

Kujutle, milliste moodsate asjadeta suudaksid elada. Mida on sul vaja elementaarseks hakkamasaamiseks? Disaini asjad, millega asendaksid teleka, mobiiltelefoni või fonoluku. Kuidas ja millest luua üksikul saarel masin, mis täidab kõik su vajadused?

Mida tähendab ökotoode? Millega see seostub? Kas teie koolis olevatel esemetel leidub ökomärke. Kujunda Väikese Jalajälje KUnstiklassi ökomärgistus

Ökomood. Mida tähendab teie jaoks ökomood? Milliseid materjale selleks võib kasutada? Mida kindlasti ei tohiks kasutada? Vestlus öko-moedisaineriga ja oma moekollektsiooni kavandamine. Kavandite loomisel kasutada paberi- ja tekstiilijääke, vanu proovipabereid, ajalehti-ajakirju, leivakoorukesi, käbisid, muda jne. ökoloogilisuse sümboliseerimiseks

Kartuli- või muu trükk loodussõbralike värvidega


(jätkub)

Posted in: magistritöö